Pagina's

woensdag 11 maart 2009

Dag 5: Natural History Museum – Times Square - Chinatown

Dag 5 –  11/03: Natural History Museum – Times Square - Chinatown

Na een geode nachtrust nemen we ‘s morgens de metro helemaal naar Downtown Manhattan. Hier bevind zich het Sports Museum of America. Maar om een of andere reden is dit gesloten. Dan gaan we maar naar het American Museum of Natural History in de buurt van Central Park, weeral een eindje met de metro. Ons bezoek aan dit museum begint met een film in het planetarium. Na deze boeiende film lopen we het museum door en we passeren langs meteorieten, fossielen, dieren, andere culturen, teveel om op te noemen. Een zeer boeiend en leerrijk museum.

Tyrannosaurus Rex

De metro brengt ons naar Times Square waar we bij Friday’s gaan lunchen. Ik had vooraf gehoord dat je hier grote porties krijgt. We bestellen beide een steak met frieten. De steak is goed maar we krijgen veel te weinig frieten. En zowel het eten als het bier zijn hier overprijsd. Dit was een dure maaltijd en we gaan nog met honger naar buiten. Een afknapper dus. 

Times Square is een indrukwekkend plein. Ik zet me op een van de trappen hier en terwijl ik de sfeer die hier hangt in me laat opnemen, vul ik het reisverhaal verder aan. Na een tijdje nemen we de metro naar Canal Street van waaruit we Chinatown verkennen. Een heel andere wereld midden in Manhattan, het is echt niet te vergelijken met de rest van Manhattan. We nemen onze tijd om hier wat indrukken op te doen. We wandelen ook een klein stukje door Little Italy, vlak naast Chinatown. Voor het avondmaal hebben we een restaurantje gevonden waar we voor 9$ lekker hebben gegeten.

We nemen de metro terug naar het hostel waar we ons opfrissen voor vanavond. We hebben met enkele mensen uit het hostel afgesproken om een stapje in de wereld te zetten. In het hostel wordt er al stevig voorgedronken met bier en rum. Om 23u vertrekken we naar de eerste pub. Hier spelen we enkele spelletjes pool met pitchers (1,8l) bier als inzet. Nadien gaan we nog naar een 2e pub waar het bier weer rijkelijk vloeit. Rond 1u30 hou ik en Jhonny het voor bekeken en keren we terug naar het hostel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten