Pagina's

dinsdag 10 maart 2009

Dag 4: Metropolitan Museum of Art – Empire State Building

Dag 4 –  10/03: Metropolitan Museum of Art – Empire State Building

Om 8u staan we op. In de buurt van het hostel kopen we enkele koeken voor het ontbijt. Nadien gaan we te voet naar het Metropolitan Museum of Art, op 10 minuten wandelen van het hostel. Het museum ligt aan de oostkant van Central Park. Het is echt een gigantisch groot museum, we herkennen schilderijen van Rubens, Picasso, Van Gogh, Bruegel, … Na zo’n 3 uurtjes houden we het voor bekeken. Je kan hier dagen in spenderen als je dat wilt.

Met de metro gaan we naar de Empire State Building. Sinds de aanslagen van 9/11 het hoogste gebouw van New York. Het is hier heel rustig en we kunnen direct de lift nemen van de tweede verdieping naar de tachtigste verdieping. Deze lift doet er minder dan 1 minuut over. Hier stappen we over op een lift naar de 86e verdieping. Het uitzicht is echt fantastisch. Het is helder weer en we kunnen vele kilometers ver zien in alle richtingen.

Empire State Building

Empire State Building







Opnieuw de metro in, met nu Chinatown als eindbestemming. We kiezen een van de vele restaurantjes uit en ik eet er een kip-currygerecht. Na de lunch kiest ieder zijn eigen weg. Ik neem de metro naar 51th Street voor de NBA Store. Een hele mooie winkel, zeker voor basketliefhebbers. Ik koop er niets. Daarna wandel ik verder 5th Avenue af. Ik koop nog enkele T-shirts en een baseball bat. Ook de M&M winkel is een leuke stop.




Om 20u kom ik Jhonny terug tegen. We gaan dineren bij Mexican Grill. Lekker eten voor amper 10$. Daarna nemen we de metro naar het hostel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten